Velkoobchod – maloobchod
Pokračujeme v našem seriálu o aplikacích jako zaměstnancích. Shrnuli jsme si možnosti z pohledu internetového obchodu, teď je na čase se podívat na to, jak lze aplikace využít, pokud provozujeme velkoobchod nebo maloobchod.

Asi se shodneme, že jedna z nejvíce časové náročných prací při provozování obchodu je práce se zásobami. Skladba zásob se v průběhu času mění, některé zanikají, spousta jich vzniká nových a u stávajících je třeba neustále aktualizovat informace počínaje cenou a konče popisem.

Co mám zase naskladnit?

Nakupování zásob a jejich optimalizace je jedna z nejdůležitějších věcí v celém procesu. Nikdo nechce mít finanční prostředky vázané v zásobách, které leží na skladě a neprodávají se. Odpovědnost za optimalizaci a nákup zásob má většinou na starost nákupčí. A právě jednoho takového si dnes představíme.

Náš nákupčí je zodpovědný člověk, proto se pravidelně poctivě věnuje analýze zásob. V Pohodě je, i když si to možná neuvědomujete, možné vyčíst o zásobách velké množství užitečných informací. Jen je nemožné je jednoduše dát do souvislostí. Náš nákupčí to ale umí.

Určí si časové intervaly, které jsou pro jeho analýzu důležité a porovnává zásoby z hlediska obratu a zisku. Díky tomu je schopný jednotlivé zásoby roztřídit přehledně do kategorií a jednoduše tak zjistit, zda se vyplatí si u každé vybrané zásoby držet stav na skladě vyšší, nebo naopak zásobu vyprodat a dále ji nenaskladňovat.

Karty, karty a zase karty…

 

Nové karty

Úkol číslo jedna našeho druhého zaměstnance je pravidelně kontrolovat, zda dodavatelé nemají v nabídce nové zboží a pokud ano, bleskově jej zalistovat i do vlastního katalogu. Konkurence také nespí a když se nám podaří mít zboží dostupné pro zákazníky o něco dřív než ona, tak je to velké plus.

Pravidelná kontrola dostupnostních feedů dodavatelů je jeho denním chlebem a pokud najde ve feedech nové zboží, díky informacím, které má z feedu k dispozici, vytvoří v Pohodě nové karty včetně popisků, obrázků (i doplňkových), doporučených cen a všech další informací, které potřebuje.

 

Aktualizace stávajících karet

Není to však jen o vytváření produktů nových. I stávajícím produktům se často mění specifikace, vzhled a je potřeba o ně dbát, aby poskytované informace o produktech byly co nejčerstvější.

Náš člověk nejen že hledá ve feedech nové produkty, ale zároveň porovnává stávající karty zboží a nalezne-li nějakou změnu např. v popisu, tak jej aktualizuje. Udržuje tak celou databázi produktů v nejlepší možné formě a zákazníci mohou mít jistotou, že budou mít k dispozici u produktů vždy nejaktuálnější informace.

Dnes jsme si představili další dva neocenitelné „zaměstnance“ – aplikace, které pomáhají udržovat skladové zásoby ve zdravé kondici a optimalizací skladby zásob šetří peníze.


Analýza skladových zásob – plusABC

Aktualizace skladových zásob – plusImportUni

Obsah

O systému

plusSystem je komplexní sada aplikací a nástrojů k Pohodě, mající za cíl urychlit, zjednodušit a zpřesnit provádění běžných operací. Těchto nástrojů a aplikací je celá řada, lze je přibližně rozdělit do čtyř skupin podle zaměření, kam jsou určeny.

První skupinou jsou Obecné nástroje, které využije prakticky každý, kdo v Pohodě alespoň fakturuje – rozesílání informací pomocí SMS a emailů – upomínky faktur po splatnosti, informace o stavu zpracování objednávky, automatický export , druhá skupina je určena do skladu, to znamená na veškeré operace spojené s příjmem a výdejem zboží a vyřizováním objednávek. Třetí skupinou jsou výrobní procesy, od plánování výroby po značení výrobků a poslední skupinou jsou aplikace usnadňující práci účetním firmám a její vykazování.

Hlavní součástí druhé skupiny pro Sklad a objednávky je aplikace pro práci s čárovými kódy – mobilní terminály do skladu, pevné expediční terminály, tisk štítků na přijímané zboží i označování zboží při expedici podle požadavků zákazníků. Také sem patří řešení pro hromadnou fakturaci objednávek skladem, konsolidaci objednávek a různé automatizační nástroje.

Ti, pro které je důležitá Výroba a potřebují využít Pohodu k evidenci surovin, polotovarů i finálních výrobků poté využijí nástroje pro generování šarží při příjmu surovin (sledovatelnost), plánování výroby z hlediska nákladovosti, rozpad výroby na jednotlivá pracoviště a značení hotových výrobků včetně generování ev. čísel (výrobních čísel / šarží) a automatického tisku protokolu i dokumentace k výrobku.

Poslední skupinou našich produktů jsou Účetní firmy, které používají Pohodu a potřebují zjednodušit příjem dat ze software, který používají jejich klienti a také potřebují svým klientům vykazovat poskytnuté služby v přehledné formě tak, aby na jejich základě bylo možné provést fakturaci či alespoň stanovit výši paušálu odpovídající skutečnému rozsahu.