Objednávkový informační servis
Chcete spokojené zákazníky? Dobře nastavený objednávkový informační servis je jedním ze základních kamenů úspěšného obchodu. Jak udělat ze zákazníka jednorázového, zákazníka který se vrací? I na tuto otázku se dozvíte odpověď v našem článku.

Spokojený zákazník, co je víc?

Než se dostaneme ke konkrétnímu řešení, pojďme se nejdříve zamyslet, co je vlastně ve vztahu prodejce-zákazník (kromě realizovaného obchodu) to nejdůležitější. Určitě se shodneme, že nejlepší zákazník je spokojený zákazník. Nejen že je vysoká šance že se ze spokojeného zákazníka stane zákazník stálý, ale především Vás bude doporučovat dál.

A není nic lepšího než osobní doporučení někoho známého. Je to nejúčinnější forma reklamy a navíc (pokud nákupní proces na začátku dobře zvládnete) Vás dál nic nestojí.

Taky chci spokojeného zákazníka...

Cest jak “vyrobit” spokojeného a následně ho přetavit na zákazníka vracejícího je hned několik, a navíc se navzájem proplétají. Dnes bude řeč o jedné z těch nejzákladnějších, kterou by měl mít každý elektronický obchod odladěnou. Jedná se o informační servis směrem k platícímu zákazníkovi. Když si proces zasílání informací o objednávce nastavíte chytře už na začátku, máte (napůl) vyhráno.

Správné informace ve správný čas

Známe to všichni z pozice zákazníka. Něco si na internetu objednám a očekávám, že budu mít přesné informace o stavu své objednávky. A to zklamání, když nemám dva tři dny informace o tom, co se děje to určitě znáte z vlastní zkušenosti také. Možná si řeknete že jsou dnes informační zprávy už samozřejmost, ale i v dnešní době se najdou odvážlivci, kteří v lepším případě pošlou jen potvrzení o přijetí objednávky a dál nic. Takový postup Vašeho zákazníka od dalšího nákupu spolehlivě odradí.

Pojďme se tedy na problematiku automatického zasílání informací o objednávce z Pohody podívat konkrétně. 

Abychom mohli o nějakém zasílání informačních zpráv uvažovat, musíme mít v Pohodě k dispozici jak samotné objednávky (import z e-shopu), tak mít možnost měnit stav objednávky v Pohodě. Stavy objednávek lze měnit buď ručně (to je ten horší, nespolehlivý, případ) anebo automaticky na základě nastavené logiky (plusSkladem) což je rychlé a spolehlivé, a hlavně to funguje automaticky. 

Jakmile máme informace o stavech objednávek v Pohodě, nic nebráni v nastavení automatického rozesílání zpráv zákazníkům. Zprávy do e-mailové schránky jsou spolehlivým řešením, u důležitějších stavů (např. expedice objednávky) můžete e-maily doplnit ještě o informaci zasílanou formou SMS.

Zvolte rozumný počet zpráv

Informací k objednávce je v Pohodě nepřeberné množství, to ale neznamená že je dobrý nápad, každou malou změnu hned zasílat zákazníkovi do e-mailu. Snadno by se mohlo stát, že Vaše sice dobře míněné informační zprávy začnou zákazníka obtěžovat a ten je začne považovat za spam. A to rozhodně nechcete, mohli byste si tak snadno znehodnotit i veškeré další zprávy které budete chtít v budoucnu zasílat (nabídky, akční a odměňovací newslettery atd.)

A jaký je ten správný počet informačních zpráv? Za takové rozumné minimum považujeme následující informační zprávy:

  • potvrzení o přijetí objednávky
  • objednávka se zpracovává
  • objednávka je expedovaná (odkaz pro sledování zásilky + doklad v PDF)
  • storno objednávky
 

můžete doplnit i zprávy, pokud nastane nějaký problém jako je například zdržení, ale zrovna u zdržení pozor, je to totiž jedna z nejméně oblíbených zpráv, kterou může zákazník dostat a proto je vždy lepší o zdržení v procesu expedice zákazníka informovat individuálně telefonicky.

Zaprvé tím navážete osobní kontakt a pro zákazníka se stanete méně anonymní a za druhé se můžete rovnou domluvit třeba na náhradě za jiný druh zboží, pokud zákazník nebude chtít čekat. Tak jako tak, Váš proaktivní přístup bude zákazník vnímat pozitivně a bude si ho pamatovat, na to se můžete spolehnout.

Jak to funguje?

Pro odesílání zpráv slouží aplikace plusNotify. V aplikaci Vám nastavíme pravidla pro odesílání podle toho, jakou logiku si vzájemně řekneme. Zprávy mohou obsahovat všechny potřebné formuláře a doklady jako přílohu např v PDF. 

Vzhled zpráv přizpůsobíme tak, aby zapadal do Vaší firemní grafiky. E-mailové zprávy mohou obsahovat i interaktivní prvky jako jsou třeba platební tlačítka atd. Možnosti jsou opravdu rozsáhlé a záleží čistě na Vás, jak moc Vaše informační zprávy společně vyladíme.

Rada na závěr

Najděte si chvilku a zkuste si na svém e-shopu udělat testovací objednávku a následně ji cvičně odbavit a vyřídit. Vžijte se do role svého zákazníka a zhodnoťte, jestli máte ke své objednávce dostatek informací. Troufneme si říct, že určitě nějaké nedostatky najdete.

Jestli potřebujete své informační zprávy vylepšit nebo doplnit, ozvěte se nám. Je jedno, jestli už plusNotify používáte, nebo ještě ne. Celý proces informačních zpráv můžeme společně probrat a domluvit se na úpravách nebo nasazení plusNotify na zkoušku. Nenechávejte zbytečně své zákazníky konkurenci.

Chcete si automatické zasílání informací o objednávkách vyzkoušet? Ozvěte se Jakubovi, rád s Vámi probere podrobnosti a nastaví pravidla pro odesílání.
Bc. Jakub Středa

Obsah

O systému

plusSystem je komplexní sada aplikací a nástrojů k Pohodě, mající za cíl urychlit, zjednodušit a zpřesnit provádění běžných operací. Těchto nástrojů a aplikací je celá řada, lze je přibližně rozdělit do čtyř skupin podle zaměření, kam jsou určeny.

První skupinou jsou Obecné nástroje, které využije prakticky každý, kdo v Pohodě alespoň fakturuje – rozesílání informací pomocí SMS a emailů – upomínky faktur po splatnosti, informace o stavu zpracování objednávky, automatický export , druhá skupina je určena do skladu, to znamená na veškeré operace spojené s příjmem a výdejem zboží a vyřizováním objednávek. Třetí skupinou jsou výrobní procesy, od plánování výroby po značení výrobků a poslední skupinou jsou aplikace usnadňující práci účetním firmám a její vykazování.

Hlavní součástí druhé skupiny pro Sklad a objednávky je aplikace pro práci s čárovými kódy – mobilní terminály do skladu, pevné expediční terminály, tisk štítků na přijímané zboží i označování zboží při expedici podle požadavků zákazníků. Také sem patří řešení pro hromadnou fakturaci objednávek skladem, konsolidaci objednávek a různé automatizační nástroje.

Ti, pro které je důležitá Výroba a potřebují využít Pohodu k evidenci surovin, polotovarů i finálních výrobků poté využijí nástroje pro generování šarží při příjmu surovin (sledovatelnost), plánování výroby z hlediska nákladovosti, rozpad výroby na jednotlivá pracoviště a značení hotových výrobků včetně generování ev. čísel (výrobních čísel / šarží) a automatického tisku protokolu i dokumentace k výrobku.

Poslední skupinou našich produktů jsou Účetní firmy, které používají Pohodu a potřebují zjednodušit příjem dat ze software, který používají jejich klienti a také potřebují svým klientům vykazovat poskytnuté služby v přehledné formě tak, aby na jejich základě bylo možné provést fakturaci či alespoň stanovit výši paušálu odpovídající skutečnému rozsahu.