Automatická aktualizace zásob
Aktualizace zásob je důležitou součástí práce každého, kdo se stará o sklad. Udržovat zásoby na skladě a informace o nich aktuální je nejen nutnost, ale aktuální informace Vám poskytují navíc i nemalou konkurenční výhodu. Jak lze práci se zásobami automatizovat v Pohodě, se dočtete v našem článku.

Udržovat informace o zásobách v dobré kondici je zásadní hlavně v momentě, kdy provozujete internetový obchod. Aktuální nabídka a dostatečné a úplné informace o produktech Vám dávají náskok před konkurencí. Propojení internetového obchodu se skladovým systémem (minimálně co se objednávek a produktů týče) je dnes už opravdu nutnost.

Ručně nebo automaticky?

Udržovat seznam produktů aktuální, průběžně produkty doplňovat a aktualizovat informace a obrázky o nich, zabere obrovské množství času. Můžete se spolehnout že sebenadšenější člověk to po pár týdnech (ti otrlejší po pár měsících) vzdá, nebo minimálně tempo aktualizace hodně upadne. Navíc při tom množství informací udělá člověk chybu raz dva. No řekněme si to na rovinu, ručně to prostě dělat nejde, minimálně ne efektivně.

A v tuto chvíli nastupuje na scénu automatizace.

Automaticky ano, ale...

Automaticky import má jedno dost zásadní ALE. Musíte mít k dispozici aktuální data od Vašeho dodavatele, nebo ideálně přímo od výrobce. A je jedno, jestli jsou data v XML feedu dostupném online, nebo v CSV souboru, který Vám bude dodavatel pravidelně zasílat e-mailem nebo bude pravidelně aktualizovaný soubor dostupný na FTP.

Dnes už takové datové podklady poskytuje většina i menších dodavatelů a pokud ten “Váš dodavatel” ne, zkuste se schválně zeptat. Třeba budete překvapeni.

Automatický import nových zásob v Pohodě

Pojďme se bavit o konkrétním řešení pro ES Pohoda. Pohoda sama o sobě žádné plně automatizované řešení pro aktualizaci skladových zásob nemá. Pro aktualizaci zásob a informací o nich se používá aplikace plusImportUni.

Aplikace funguje na pravidlovém principu, kdy pro každý z importů máte možnost nastavit odlišnou šablonu pro import. Zjednodušeně řečeno, jednou si namapujete konkrétní import do šablony a pak už vše může probíhat automaticky. Pokud dodavatel nezmění formát tabulky s daty (což se moc často neděje, není k tomu důvod), tak na nastavení sahat už nemusíte.

Nemusíte hned od začátku přejít na plně automatizovaný import, oprávněnost obav plně automatizovaného importu nijak nezpochybňujeme. Ze začátku si můžete nastavit extra sklad nebo členění a nově naimportované produkty nejdříve překontrolovat a případně chyby v importech hned odstranit v nastavení programu. Ve chvíli, kdy už bude import podle Vašich představ, může se pustit plná automatizace.

Automatická aktualizace informací o zásobách

První krok, kdy potřebujeme do skladu dostat nové zásoby které ještě nemáme zalistované máme tedy za sebou. Zásoby mají správně vytvořené karty včetně variant a mají přiřazené příslušné ceny, obrázky, popisky i parametry.

Nic ale netrvá věčně a nezřídka se stává, že se specifikace nebo vzhled změní. Je potřeba hlídat i takové případy, a proto může plusImportUni při každém importu kontrolovat i aktuálnost údajů. Pokud je zjištěna změna, nahradí původní informace těmi aktuálními.

A pokud máte e-shop propojen s Pohodou, máte vyhráno, údaje o zásobách budete mít okamžitě aktuální i na webu.

Automatická aktualizace dostupností zásob

Další neméně důležitá věc kromě aktuálních informací o zásobách je mít vždy aktuální informace o jejich dostupnosti. Když už nemáme zásobu na vlastním skladu, je potřeba mít na e-shopu uvedenou co nejpřesnější dobu dodání při objednání u dodavatele.

I to je věc, která jde celkem jednoduše aktualizovat. Stačí mít k dispozici aktuální informace o dostupnostech na skladu dodavatele (XML, CSV, Excel…) a pomocí plusImportUni je pravidelně, klidně každou hodinu, aktualizovat.

Jak na to

Nastavení importů můžete nechat na nás, kdy nám poskytnete prvotní data (soubory s daty od Vašich dodavatelů), my se na ně podíváme a společně doladíme detaily. Import nastavíme a můžete vyzkoušet přímo u sebe klidně nad testovací účetní jednotkou. Nemusíte se bát, že by testovací import nějak poškodil Vaše ostrá data.

Vyzkoušejte plusImportUni přímo ve Vaší Pohodě.

Obsah

O systému

plusSystem je komplexní sada aplikací a nástrojů k Pohodě, mající za cíl urychlit, zjednodušit a zpřesnit provádění běžných operací. Těchto nástrojů a aplikací je celá řada, lze je přibližně rozdělit do čtyř skupin podle zaměření, kam jsou určeny.

První skupinou jsou Obecné nástroje, které využije prakticky každý, kdo v Pohodě alespoň fakturuje – rozesílání informací pomocí SMS a emailů – upomínky faktur po splatnosti, informace o stavu zpracování objednávky, automatický export , druhá skupina je určena do skladu, to znamená na veškeré operace spojené s příjmem a výdejem zboží a vyřizováním objednávek. Třetí skupinou jsou výrobní procesy, od plánování výroby po značení výrobků a poslední skupinou jsou aplikace usnadňující práci účetním firmám a její vykazování.

Hlavní součástí druhé skupiny pro Sklad a objednávky je aplikace pro práci s čárovými kódy – mobilní terminály do skladu, pevné expediční terminály, tisk štítků na přijímané zboží i označování zboží při expedici podle požadavků zákazníků. Také sem patří řešení pro hromadnou fakturaci objednávek skladem, konsolidaci objednávek a různé automatizační nástroje.

Ti, pro které je důležitá Výroba a potřebují využít Pohodu k evidenci surovin, polotovarů i finálních výrobků poté využijí nástroje pro generování šarží při příjmu surovin (sledovatelnost), plánování výroby z hlediska nákladovosti, rozpad výroby na jednotlivá pracoviště a značení hotových výrobků včetně generování ev. čísel (výrobních čísel / šarží) a automatického tisku protokolu i dokumentace k výrobku.

Poslední skupinou našich produktů jsou Účetní firmy, které používají Pohodu a potřebují zjednodušit příjem dat ze software, který používají jejich klienti a také potřebují svým klientům vykazovat poskytnuté služby v přehledné formě tak, aby na jejich základě bylo možné provést fakturaci či alespoň stanovit výši paušálu odpovídající skutečnému rozsahu.