ITFutuRe s.r.o., Pardubická 851/7, Hradec Králové, Česká republika +420 604 434 934 info@itfuture.cz ...komplexní řešení pro Pohodu




Ukončení objednávky, upomínky, vyhodnocování | automatizace práce se systémem Pohoda

 
Položky objednávky skladník nachystal na základě expedičního příkazu (nejčastěji se jedná o vytištěnou objednávku, pickuplist atd.), který obsahuje pozice daných položek objednávky pro vychystání. Pozice jsou seřazené tak, aby byl pohyb skladníka po skladu co nejefektivnější. Objednávku jsme načítáním čárových kódů položek překontrolovali a následně vyexpedovali (viz předchozí článek).

Zákazníkovi jsme automaticky zaslali notifikaci o expedici objednávky. Nyní systém, pokud je potřeba, hlídá stav objednávky u přepravce a jakmile je objednávka předána přepravcem zákazníkovi (doručená), automaticky vystavujeme fakturu (jednotlivou, či sběrnou v případě větších zákazníků) a zasíláme ji zákazníkovi emailem k úhradě.

Ve chvíli, kdy dorazí platba na účet (a v Pohodě se správně propáruje platba s dokladem),  automaticky odesíláme děkovný email s potvrzením o přijaté platbě. Ovšem pokud se zákazník s platbou opozdí a neuhradí v době splatnosti, automaticky odesíláme zdvořilostní připomínkový email o platbě, případně znovu přikládáme k emailu danou fakturu. Proces upomínkování je možné nastavit po úrovních dle času prodlení a případný požadavek na platbu v jednotlivých emailech tak stupňovat.
     
       

„Automatické vystavení faktury a upomínání nezaplacených faktur po splatnosti výrazně šetří čas”

V systému jsou zároveň k dispozici pro každého zákazníka v adresáři, případně přes další provázané doklady, velice zajímavá data (objednávky, platební morálka, obrat atp.) Lze tak provádět vyhodnocování na základě relevantních dat v Pohodě a v pravidelných intervalech tak zasílat manažerské statistky, přehledy prodejů, tendence nákupů a spoustu dalších. Jednoduše tak máte perfektní přehled nad jednotlivými zákazníky a možnost jejich porovnání.

Objednávky automaticky přijímáme, zpracováváme, expedujeme i ukončujeme. Fakturace, notifikace, upomínky - vše bez potřeby lidského zásahu do Pohody. Stále se ale musíme postarat o zásoby na skladě, objednávky u dodavatelů, cashflow. I v těchto oblastech je možné zavést principy automatizace.

Více se dočtete v dalším článku: 05 Optimalizace, statistiky, vydané objednávky | automatizace práce se systémem Pohoda

Použitá řešení v této části článku:
plusRouter - automatické zpracování dokladů
plusNotify - pokročilá notifikace SMS a emaily